dimecres, 9 de gener del 2013

Conclusions i autoavaluació del projecte de la Pac3


Conclusions

Les activitats que posteriorment demanen la seva aplicació pràctica, són aquelles que s’acaben convertint més fàcilment en activitats significatives per als estudiants, ja que podem observar el valor i les conseqüències de les nostres accions després d’haver estat planificades, meditades i basades en la teoria exposada pels professors. Podem observar d’una manera més propera el significat de tot allò que se’ns ensenya, i la seva funcionalitat.

Fer l’activitat en parella és més difícil que no pas fer-la de manera individual, ja que es necessita una clara i estructurada organització dels membres que la composen. Però alhora fa que l’activitat sigui més enriquidora degut als diferents punts de vista i experiències variades dels membres de la parella. Per a que l’activitat es dugui a terme correctament, ens hem anat coordinant tan com hem pogut per tal de repartir-nos les diferents tasques segons les característiques i possibilitats de cadascuna. Hem intentat treballar alhora gràcies a les possibilitats que ens oferia el programa “drive” del “google”, en el qual podíem anar "xatejant” i opinant sobre el desenvolupament del treball. Però també hem anat avançant feina de manera individual, també gràcies al programa, en les estones que cadascuna tenia lliure, fent que l’altre membre de la parella pogués anar sempre seguint la feina feta sense la necessitat d’estar treballant en el mateix moment. 

Degut a que la Sílvia era la mestra d’infantil que treballa en una escola, és la que ha aplicat l’activitat a l’aula, i ha anat informant de tots els passos i resultats duts a terme, a l’Alba, l’altre membre de la parella, per tal de poder coordinar-nos bé la feina, i valorar-ne els resultats i les dificultats que han sorgit, per tal de poder-los posar una solució.


Autoavaluació del projecte

Després d'haver realitzat aquesta, i les altres activitats exposades a l'avaluació continuada d'aquesta assignatura, puc afirmar que he assolit diferents models mentals, he pogut  reafirmat, reforçat i fonamentar diferents conceptes i processos que tenia ja concebuts, i he canviat i reestructurat alguns estructures mentals, gràcies a l'aprenentatge que aquestes m'han proporcionat.
Fent referència a totes les idees exposades a l'avaluació inicial, duta a terme a principi del semestre, sense l'ajuda de cap estri teòric, he pogut reafirmar idees preestablertes, com la idea que el progrés en el coneixement tecnològic i científic sempre implica una millora per a la societat i garanteix el progrés econòmic i social, tot i que la societat no pot assimilar l'accelerat ritme en que s'està evolucionant. Tot i així, aquest ritme accelerat i l'abús que se'n fa les les tecnologies, està fent desaparèixer mica en mica l'essència més humana de les persones creant una absurda dependència sobre elles.

En qualsevol activitat d'ensenyança-aprenentatge cal tenir present les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (TIC), ja que aquestes progressen basant-se en les necessitats que presenta la societat, i per tant cal educar als alumnes perquè aquests facin front a la societat en la que viuen, forjar-se i evolucionar. I la Tecnologia Educativa (TE) és la més adient per poder desenvolupar aquest tipus d'activitats ja que té l'objectiu que els alumnes puguin fer front a les exigències i constants canvis de la societat.
Indagant per la web de la UOC, he pogut adaptar aquesta a les meves necessitats per tal de treballar amb més comoditat, senyalar les dates més destacades al calendari, llegir i fer més llegibles els missatges del fòrum, facilitar la comunicació amb els companys... En definitiva, adequar l'entorn de la UOC per a la meva comoditat. Considerant tant aquesta com la resta d'activitats ja realitzades i les qualificacions que n'he obtingut, considero que com a nota mitja final hauria de ser una B. A les dues anteriors pacs he obtingut com a qualificació dues B, i considerant que aquesta última pac té tots els continguts requerits, i s'han realitzat tots els processos adequats per a dur-la a terme, i que per tant, la nota que es mereix la pac3 és una A-, de qualificació mitja total de l'avaluació continuada ha de ser una B.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada