dimecres, 19 de desembre del 2012

Mostra documental

Finalment vam haver de canvia la nadala en la que ens basàvem per fer l'activitat TIC, perquè el mestre de música va preferir treballar la nadala de "El caga tió", per coordinar-ho amb el treball que la tutora feia a la classe de llengua, d'escriure un llibret amb aquesta nadala i dibuixos per representar-ne cada estrofa.



La setmana passada vaig dur a terme l'activitat amb els nens de P5, després d'estar cantant "El caga tió" durant un parell de sessions i d'interpretar la nadala. Els nens sil·làbics no van tenir cap dificultat en dur a terme l'activitat, però aquells que els costa més la lectura, van voler omplir els espais sense llegir la cançó, tot i que se la saben de memòria, i sense tenir en compte l'ordre en que apareixen les imatges. Alguns no van ni coordinar la imatge amb el seu mot corresponent, i quan jo els cantava la cançó tal com l'havien escrit ells, ho canviaven però sense buscar ni el mot, ni la imatge que corresponia.

Avui hem estat treballant els espais buits. Entre tots hem fet l'activitat mostrada en un projector, i hem estat cantant la nadala intentant evitar pronunciar els mots que eren representats amb imatges. La veritat és que ha començat essent una activitat bastant difícil per alguns nens, per tant, he anat passant el dit per sobre de la frase de la nadala que cantàvem  i en el moment de dir el mot prohibit, ens tapàvem tots la boca. Després els nens han volgut provar de fer l'activitat al revés, i cantàvem la nadala sense obrir  la boca, i sols podiem dir els mots representats amb imatges, i, per suposat, ha estat molt més fàcil!!





Mapa conceptual del projecte



http://cmapspublic2.ihmc.us/rid=1L8D8149X-10VJW15-1K9G/mapa%202.cmap